Upravit stránku

Třetím pilířem pohybové gramotnosti jsou inkluzivní sporty, tedy sporty, které zapojí do hry všechny hráče, jsou koedukativní, nekontaktní, nedávají výhodu na základě stavby těla, nekladou soutěž na první místo, ale zdůrazňují spojení pohybu, zábavy a kooperace. 

V posledních desetiletích UNESCO podporuje inkluzi jako princip pro všechny typy vzdělání po celém světě. V tělesné výchově je hlavním principem pohybová gramotnost, která již inkluzi obsahuje. Viz. článek "Zásady pohybové gramotnosti na příkladu kolektivního sportu Kin-ballu" na metodickém portálu RVP ZDE.

Zatímco dětská gymnastika a dětská atletika jsou určeny pro mateřské školy a první stupeň základních škol, inkluzivní sporty jsou navrženy pro druhý stupeň základních škol, střední školy a mnohé z nich rovněž pro univerzity.

Typickými příklady inkluzivních sportů jsou Kin-ball, Ultimate Fresbee nebo minivolejbal v barvách.

Stránky Českého svazu Kin-ballu

Stránky projektu Minivolejbal v barvách

Nahoru